wtorek, 1 maja 2018

5. morze spokoju - katja millay


Tytuł: Morze Spokoju
Tytuł oryginalny: Sea of Tranquility
Autor: Katja Millay
Tłumaczenie: Zuzanna Byczek
Wydawnictwo: Jaguar

❝Wzruszająca i pełna emocji. Dla mnie książka roku - a może i najlepsza w ogóle❝ - Colleen Hoover

❝Trudno mi opisać, jak uwielbiam tę książkę. Poruszyła mnie tak, jak żadna inna. Złamała mi serce, napełniła smutkiem, rozpaczą, miłością i nadzieją. Przede wszystkim nadzieją❝ - The Indie Bookshelf

❝To jedna z tych książek, które nie oferują jedynie rozrywki - jest czymś więcej. Poruszyła mnie, zajęła moje myśli, stała się częścią mnie❝ - Tought Critic Book Reviews

❝Jedna z najbardziej niezwykłych książek, jakie czytałam. Po prostu przepiękna❝ - Lisa's Book Review


W tym świecie nie ma magii, a cuda się nie zdarzają. NASTYA przekonała się o tym dwa i pół roku temu. Jedno wydarzenie przekreśliło wszystkie jej plany. NA ZAWSZE.

JOSH nie ma tajemnic. Wszyscy jego bliscy nie żyją, a przyjaciele... Kiedy twoja obecność przypomina innym, jak kruche jest życie, ludzie wolą trzymać się na dystans.

DWOJE MŁODYCH LUDZI ze skomplikowaną przeszłością. Ich przyjaźń nie jest łatwa. MIŁOŚĆ okaże się jeszcze trudniejsza...

Nastya i Josh mają szansę odbudować swoje życie - razem. Jednak najpierw muszą nauczyć się na nowo UFAĆ, WIERZYĆ I WYBACZAĆ.


Morze Spokoju to dla mnie coś więcej niż zwykła książka, to historia do której będę wracać wielokrotnie. Oczarowała mnie swoją niezwykłość, tym że nie przypominała mi żadnej innej książki. Może i czytałam ją bardzo dlugo, ponieważ upłynął mi na jej czytaniu miesiąc, a ja zdążyłam w między czasie przeczytać pięć innych pozycji, ale dzięki temu mogłam się rozkoszować historią Nastya i Josha. Po opisie możemy zobaczyć, iż mamy dwójke osób oraz pomyśleć, że będzie to kolejna, oczywista historia dla nastolatków. Uwierzcie mi jednak na słowo, że jeśli chodzi o tą powieść to nic nie jest takie jak może się wydawać. Mamy tutaj świetnie wykreowane postacie, które uciekają się w swoje światy, a nic co robią jest przemyślane przez autorkę. Każde najmniejsze zachowanie ma wpływ na coś albo też coś miało na nie wpływ. Poważnym tematą, które porusza książka towarzyszy także humor. Nieraz podczas jej czytania się zaśmiałam. Dużo uśmiechu dawała także postać Drew, który wydawał się być tym typowym chłopcem, szukającym zabawy na jedną noc, ale w rzeczywistości było zupełnie inaczej, więc jeśli ktoś postanowi zabrać się za czytanie tej pozycji, nie zniechęcajcie się do jego postaci od razu. Mamy tutaj także wiele opisów, które są rozbudowane oraz spójne i mimo ich ilości nie nudzą oraz pozwalają nam poznać w wysokim stopniu emocje bohaterów, a także ich przeszłość wraz z wiążącymi się z nią konsekwencjami. Dodatkowo końcówka przynosi czytelnikowi istny rollercoaster emocjonalny, gdy do niej doszłam nie byłam w stanie oderwać się nawet na chwilę od tej książki. Jedna bardzo ważna sprawa, nie zaczynajcie jej czytać od ostatniego rozdziału, ponieważ zepsujecie sobie całą przyjemność z czytania tej książki. Polecam każdemu po nią sięgnąć, ponieważ jest one wartościową pozycją, która na długo zapada w pamięć.

Ocena końcowa: 10/10

1 komentarz: