sobota, 24 marca 2018

1. światło - jay asher


Tytuł: Światło
Tytuł oryginalny: What Light
Autor: Jay Asher
Tłumaczenie: Maria Smulewska
Wydawnictwo: Rebis

Światło to poruszająca powieść [...] o drugiej szansie i o tym, jak się nauczyć postrzegać ludzi takimi, jacy są. [...] Czytając tę cudowną historię miłosną, śmiałam się, płakałam, trzymałam za nich kciuki i - tak, całkowicie się w nich zakochałam - Jennifer Niven, autorka bestselleru Wszystkie jasne miejsca

Piękna opowieść o miłości i wybaczeniu - Stephen Chbosky, autor zekranizowanej powieści Charlie


Sierra prowadzi podwójne życie, a jego rytm wyznaczają święta Bożego Narodzenia. Jedno to życie w Oregonie na rodzinnej plantacji drzewek choinkowych. Drugie to życie świąteczne, kiedy przychodzi czas ich sprzedaży i wszyscy przenoszą się na miesiąc do Kalifornii. Gdy podczas jednej ze świątecznych podróży poznaje Caleba, wszystko się zmienia.

Calebowi daleko do idealnego chłopaka. Kiedyś popełnił ogromny błąd, którego cenę wciąż płaci. Sierra potrafi w nim jednak zobaczyć nie tylko jego przeszłość i jest gotowa zrobić wszystko, by pomóc mu odzyskać wiarę w siebie. Sierra i Caleb odkrywają coś, co może przezwyciężyć nieporozumienie, podejrzliwość i niechęć, które narastają wokół nich: prawdziwą miłość.


Ja wiem, że mamy już wiosnę i już zaraz jest Wielkanoc, a ja tu wyskakuję z bożonarodzeniową książką, ale nie robię tego bez powodu. Nie chodzi tu nawet o to, że nie posiadam innej powieści, którą mogłabym zrecenzować, ja po prostu pokochałam tę historię, która zawładnęła moim sercem i jestem pewna, iż jeszcze nie raz po nią sięgnę. Nie będę ukrywać, że jest to taka typowo młodzieżowa książka, nad którą nie trzeba się dużo zastanawiać, coś co można przeczytać w jeden wieczór, ale jest to także książka, która ma przesłanie, przynajmniej dla mnie. Ludzie w dzisiejszych czasach patrzą na przeszłość innych, nie przyjmą do swojej świadomości, że ktoś mógł się zmienić. Historia Caleba oraz Sierry pokazuje nam, że jednak warto dać innym drugą szansą, ponieważ mogą  zmienić się na lepsze. Sądzę, iż właśnie dlatego tak bardzo pokochałam tę książkę, chociaż parę innych rzeczy też mogło się do tego przyczynić, ale nie chcę spoilerować. Co do zakończenia całej historii to powiem jedno: potrzebuję kontynuacji tej książki, ponieważ jestem bardzo ciekawa dalszych losów bohaterów, jak dalej potoczy się ich związek, czy przetrwa. Na koniec jeszcze jedna rzecz, o której muszę wspomnieć, czyli ta piękna oprawa graficzna, która sprawiła, że wybrałam tę książkę spośród innych o motywie świątecznym. Kto mnie zna, wie jak często mam zastrzeżenia, co do okładek książek, a tu proszę miła odmiana, co mnie bardzo cieszy. Te kolory, choinki, światełka to wystarczy, abym straciła głowę i nawet nie sięgała po opis, a zamówiła daną powieść.

Ocena końcowa: 10/10

1 komentarz:

  1. Zawsze jest dobry czas, by pisać o świętach, w końcu święta powinny trwać cały rok :D A Wiosny wcale nie mamy, bo pogoda jest beznadziejna i bardziej jesienna niż wiosenna, także książka zimowa może jedynie ocieplić serducha :D Jak mi zabraknie kryminałów to na pewno sięgnę po Twoją propozycję ^^

    OdpowiedzUsuń